zondag 29 april 2018

Alweer een geslaagde Koningsdag 2018

Het is bij mij inmiddels een traditie geworden.
Op Koningsdag ga ik los......dan vul ik mijn kledingkast weer met gratis kleding.

De hele dag vermaak ik me voor de televisie en kijk naar de koninklijke familie. Lekker rustig aan, de kinderen vermaken zich prima hier op het pleintje.
Tegen het eind van de middag ga gewapend met een aantal flinke tassen richting het centrum. Daar vindt de jaarlijkse vrijmarkt plaats. Rond een uur of 17.00 is deze afgelopen. Veel verkopers pakken keurig hun niet verkochte waar in en vertrekken richting huis.
Al dan niet met een gevulde portemonnee naar huis.

Veel mensen nemen echter niet de moeite om hun spullen mee terug te nemen en dumpen alles bij de vuilcontainer. Omdat deze na een dag al helemaal vol zit wordt het meeste gewoon in dozen en zakken ernaast gezet.

Wat een feest elke keer weer. Wel heel dubbel, want veel kleding die echt nog prima is beland zo op de vuilnisbelt.
Maar goed, ik heb weer fijn gescoord. Ik was op zoek naar een winterjas voor mijzelf en een bloemenvaas.
Die laatste vond ik helaas niet.
Wat ik wel scoorde waren 3 shirts voor mijn jongste (zelf gevonden)
Een gloednieuw kinderkookboek,
Multomappen en snelhechters, nog in de verpakking,
3 prachtige truien, 3 jassen, 2 bloesjes, een nachthemd en 2 topjes.

Uiteindelijk bleken 2 van de 3 jassen toch niet geschikt en hield ik een leuk zomerjack over. De 2 afgekeurde jassen (mooie merkjassen maar helaas veel te groot) heb ik uitgewassen en kunnen naar het leger des heils.
Al met al weer een fijne opbrengst van Koningsdag.





4 opmerkingen:

  1. Dat heb je helemaal niet verkeerd gedaan! Veel plezier met je spulletjes :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een slimme tactiek zeg! Zo zie je maar weer dat geduld loont. Gewoon pas aan het eind gaan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik mis je blogjes...heb je het druk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, behoorlijk druk. Kom wel binnenkort weer terug hoor. Hopelijk in de zomervakantie wat meer tijd. Ik mis het bloggen enorm.

      Verwijderen