zaterdag 13 januari 2018

Wat verdien je ?

Leuk, er komt weer een nieuw programma over geld op televisie. 
Dit keer gaan mensen wel met de financiële billen bloot.
Elke aflevering onthullen 3 personen wat ze verdienen. 
Het programma 'Wat verdien je' zal worden gepresenteerd door Astrid Joosten. 
 
Twee panels met daarin onder andere Annemarie van Gaal en Hennie van de Most moeten raden wat de kandidaten in de uitzending verdienen.
Ook zullen er tips worden gegeven hoe je zelf meer geld kunt verdienen. Altijd handig.

De eerste aflevering staat de medische sector centraal. In de tweede en derde uitzending staat de bankenwereld centraal. In de vierde en laatste uitzending komen de salarissen binnen de media wereld aan bod. Naar eigen zeggen zal Astrid zelf ook onthullen wat ze verdient. 

Het schijnt dat het erg lastig was voor de programma makers om kandidaten bereid te vinden om in de uitzending te komen vertellen over hun salaris. Misschien dat er daarom maar 4 afleveringen gepland staan.

Over het vertellen van je salaris heerst nog steeds een taboe. Ik herken dat wel. Hoewel ik maandelijks mijn salaris op het internet gooi, zou ik het ook niet op tv willen vertellen. Van een aantal goede vriendinnen weet ik wel wat ze verdienen. Maar van mijn familie weet ik het eigenlijk niet eens.

De eerste uitzending is trouwens aanstaande maandag, 15 januari om 22.10 uur op NPO






3 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me een leuk programma! Ik ben benieuwd of het me lukt om een goede inschatting te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een leuk programma. De hele mysterie over lonen en vertellen hoeveel je verdient heb ik nooit begrepen. Ik maak daar nooit een geheim van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga ook kijken. Van mijn zus, zwager en vader weer ik ook wat ze per maand verdienen. Wij maken er ook nooit geen punt van. Alleen vriendlief wil het niet hebben dat ik het op internet zet wat ik verdien.

    BeantwoordenVerwijderen