zondag 5 maart 2017

Slechte ervaring met 'beste koop'

Als vrek in wording let ik op elke cent. Bij het boodschappen doen, weet ik precies welke product in welke winkel het goedkoopst is.
Bij de wat grotere aankopen let ik natuurlijk helemaal op. 
Ik wil het beste product en dan ook nog zo goedkoop mogelijk. 
Internet is wat dat betreft mijn beste vriend. 

Zo oriënteerde ik mij voor de aanschaf van een nieuwe wasmachine op een onafhankelijke site. Ik kocht de best geteste wasmachine bij de goedkoopste winkel. 
Helaas ging de wasmachine in het eerste jaar 3 keer kapot. De garantie zorgde ervoor dat ik geen cent hoefde te betalen. Onhandig was het wel, steeds een week of 2 zonder wasmachine. Gelukkig kon ik bij de buren de hoognodige wasjes draaien. Gewoon domme pech gehad denk ik dan maar.

Afgelopen week kocht ik een nieuwe laptop. (ja, doe maar duur), Mijn pc kan het elk moment begeven en aangezien zoonlief dagelijks de computer nodig heeft wilde ik niet wachten tot hij het echt helemaal begaf. Ik oriënteerde me op een onafhankelijke site voor consumenten en koos voor de beste koop. na enig speurwerk zond ik de goedkoopste winkel, dingde daar zelfs nog wat op af en was blij met mijn nieuwe aankoop.
Na 2 dagen blij te zijn geweest stopte de laptop er helemaal mee.  Service desk gebeld en helaas, laptop moet ter reparatie worden aangeboden. Gaat een week of 3 duren. Huh? kanniewaarzijn! Wederom domme pech?

In het vervolg ga ik niet meer af op de beste koop of andere testen ik ga gewoon op mijn gevoel en op mijn portemonnee af.

Ook ervaring met 'beste koop'?



11 opmerkingen:

  1. Mooi verwoord, je kunt niet aan van wat er op intenet wordt geschreven. Referenties zijn vaak vals en wie of wat kun je nog geloven. Ik koop het liefst gewoon in een winkel in de buurt, die zijn schaars, maar als er iets is wel in de buurt. Sterkte ermee!
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel van die testen en vooral van CB zijn ook niet gericht op duurzaamheid. Erg lastig in tijd dat geplande ouderdom aan de orde is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De test was daar inderdaad van afkomstig, had er wel iets meer van verwacht. Testen op duurzaamheid is misschien vrij lastig maar na 2 dagen een defect is wel heel extreem.

      Verwijderen
  3. Goedkoop is duurkoop. Computers koop ik van apple, kost wat meer, maar mijn apple iMac doet het na 10 jaar nog steeds als een zonnetje, vorige maand geheugenkaartje erbij gedaan van 35 euro en hij is niet meer sloom. Zo geniet ik nog steeds van mijn pc uit 2007.

    En zo heb ik tegenwoordig ook voor huishoudelijke apparaten Miele, zoals wasmachine, warmte pompdroger. Langzaam aan doe ik dit. Want ook ik heb goedkope wasmachines, drogers versleten die net buiten de garantie kapot gingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedkoop is niet altijd duurkoop,en apple is gewoon te duur voor wat het levert. Eerste pc werkt hier ook nog uitstekend en kost een fractie van apple en stamt uit 1996 :) Miele heeft er ook zat mindere types bijzitten die al na een handvol jaren wassen er mee ophoud.

      Verwijderen
    2. Er is geen pijl op te trekken. Ik heb ooit een goedkope wasmachine gehad die ging 18 jaar mee. Mijn huidige pc kocht ik in 2001 en is nu zachtjes aan toe aan vernieuwing.

      Verwijderen
  4. Goh wij hebben ook allemaal apple apparaten (vriendlief wil niets anders!), en die dingen gaan net zo vlot kapot als pc s of andere apparaten hoor. Zo liet de ipad het afweten na welgeteld 4 jaar en de imac deed het inderdaad wel iets langer goed, nl een jaar of 8, maar een pc kan net zo lang goed werken. Wel krijg je voor je apple producten nog iets meer centen als je ze achteraf doorverkoopt. Mag ook wel voor dat geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend zeg! En ook zorgwekkend. Ik ga ook vaak voor de 'beste koop'....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In de websites op het internet heb ik geen vertrouwen, je weet niet echt wie er achter zit.
    Liever ga ik voor de tests van de Consumentenbond, al moet je ook dan zelf kritisch zijn voordat je een keuze maakt.
    Wel koop ook ik bij voorkeur bij winkels in de buurt. Misschien iets duurder, maar "ons kent ons", een goede naam is dan belangrijk, dus de service is altijd geweldig.
    En goedkoop hoeft niet altijd duur te zijn, de apparaten die ik bij de Action koop doen het bij mij altijd en kosten niets (waterkoker, pannen, ladyshave)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het betrof beide keren een test van de CB. Andere test hecht ik weinig waarde aan. Ik weet dat er heel erg gesjoemeld wordt met recensies op internet, Er wordt zelfs betaald om mensen positieve recensies te laten schrijven.

      Verwijderen
    2. Vandaar mijn kritische blik op deze testen. Ik vertrouw ze wel, maar of ze altijd even goed worden uitgevoerd?
      Je zou CB hier wel over kunnen informeren, als het niet te lange tijd geleden is. In hun maandblad dat ik elke maand bij de bibliotheek haal, staan in de brievenrubriek vaak kritische reacties op de testen.
      Eigenlijk vertrouw ik best wel op het advies van de winkeliers bij mij in de buurt (dorp). Als het dan niet klopt sta ik meteen weer in de winkel en wordt het opgelost.

      Verwijderen