zondag 9 juli 2017

half huis kopen ( deel 3)

Ik heb een JA!

Afgelopen week is er veel gebeurd qua huis.

De hypotheekverstrekker gaf eerder een negatief antwoord op mijn vraag of ik mijn huis volledig op mijn naam kon zetten. De reden was dat ik 20.000 euro schuld zou hebben volgens de hypotheekverstrekker.
Bij navraag bij het BKR bleek dit niet te kloppen.

De hypotheek adviseur is deze week in overleg gegaan met de bank. 
Ik heb verder niet meer gehoord wat er fout was gegaan, waar die 20.000 euro schuld vandaan kwam. 
Het maakt ook niet uit (behalve dat ik onnodige kosten heb gemaakt voor opvragen BKR) 

Wat betreft de financiën gaat de bank akkoord. Mijn uitgaven en inkomsten zijn goed bevonden en de bank wil meewerken. Ik mag dus het huis volledig op mijn naam krijgen.

Er moeten nog wel een stuk of 8 formulieren door mij en degene die momenteel nog de andere helft van het huis in eigendom heeft, ook wel de ex genaamd, worden ingevuld en geregeld. 
Ook de notaris moet aan het werk gezet worden. Fijn zo vlak voor de vakantie. 
Ik heb overigens 5 maanden de tijd om alles in orde te maken. Het komt dus zo wie zo dit jaar nog goed. 


5 opmerkingen:

  1. Goed nieuws, gefeliciteerd! Fijn voor je zo op een mooie zomerdag. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes!!!! Powerwoman! Heb je maar mooi gefikst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou zeg, wat typisch. Wij hadden ook zo'n schuld die ik nergens kon plaatsen. Zijn net verhuist. Nadat ik gebeld had en het uitgezocht werd, kreeg ik bericht dat het een fout was en kreeg ik 20000 teruggestort, pffft. Die ik trouwens nodig had voor de nieuwe hypotheek. Zo zie je maar, dat je erg goed de papierwinkel na moet pluizen.

    BeantwoordenVerwijderen