vrijdag 28 juli 2017

Gratis media

Sinds kort slaapt een van mijn kinderen op zolder. Omdat er op die kamer slecht wifi bereik is besloot ik een wifi versterker aan te schaffen.
Hoewel ik zuinig aan probeer te doen, gun ik mijn zoon toch wel een normale internet verbinding op zijn kamer. Tot op heden heeft hij daar een pc staan die via een kabel, die dus door het hele huis loopt inclusief via de trappen, aangesloten is op internet. Omdat dit nogal primitief is anno 2017 en ik me begin te ergeren aan die kabels besloot ik maatregelen te treffen.

Via een betrouwbare consumentensite had ik mezelf geïnformeerd over de beste en voordeligste keuze. Volledig voorbereid toog ik naar een bekende landelijke elektronica winkel.
Ik had een wifi versterker nodig en liep recht op mijn doel af.
Met naam en toenaam op zak zocht ik het betreffende artikel. Helaas, het bewuste artikel was niet aanwezig. Ook andere (iets lager op het beste koop lijstje) artikelen die ik op mijn lijstje had staan waren niet aanwezig. Wel tientallen zo niet honderden andere versterkers. Omdat het me enigszins begon te duizelen zocht ik een verkoper op.

Toen ik een verkoper aansprak gebeurde er iets wat me nog steeds verbaasde. Ik vroeg iets over een wifi versterker en kreeg toen een reclame riedel over me heen gestort.
Als ik zou overstappen van internetprovider zou ik geen wifi versterker nodig hebben. Het lijkt misschien een nobel advies van een meedenkende verkoper.
Maar behalve dat dit onzin is - ik stap elk jaar over, heb al diverse providers gehad, inclusief de provider die de medewerker aanprees en die kamer heeft altijd slechte verbinding - zou ik vast zitten aan een contract van  meerdere jaren bij een aanbieder die er niet om bekend staat de goedkoopste te zijn.

Toen de verkoper in de gaten had dat hij aan mij niets kon slijten behalve een wifi versterker haalde hij het volgende konijn uit zijn hoed.......
Ik kon de wifi versterker gratis krijgen. Gratis? jazeker!
Als ik over zou stappen naar een andere energie leverancier zou ik een cadeaubon krijgen waardoor de wifi versterker gratis zou zijn.

Omdat ik meerdere keren dringend maar vriendelijke advies vroeg over de wifi versterker maar geen advies kreeg van de verkoper maar alleen informatie over de geweldige internetprovider en daarna vervolgens lofverhalen over de energieleverancier beëindigde ik het gesprek.
Ik deed mijn beklag en heb vervolgens elders een wifi versterker gekocht. Overigens precies degene die op mijn lijstje stond en hij doet het voortreffelijk ;)

Ik vraag me wel af hoeveel mensen hier wel gebruik van zouden maken cq hier in zouden trappen.





10 opmerkingen:

  1. Jeetje wat erg. Ik zou dat echt een verschrikkelijke baan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, in zo'n zaak kom je nooit meer terug. Alsof je bij de groenteboer bent voor bloemkool en hij alle kant en klare salades aan gaat prijzen, waar je niet om gevraagd hebt. Bijzonder irritant. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat irritant zeg.
    Welke heb je. Wij kochten er onlangs een maar die deed niets en hebben we retour gestuurd. Maar kind wil ook wel graag wifi op zolder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blijkbaar erg lucratief die energie. Denk dat we veel te veel voor energie betalen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb het niet gevraagd maar ik heb het idee dat de verkoper ook een graantje meepikt als hij een klant werft

      Verwijderen
  5. Blijkbaar erg lucratief die energie. Denk dat we veel te veel voor energie betalen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zou ik ook een privé berichtje van je mogen ontvangen met het merk van de WiFi versterker. Ik heb ook erg slechte ervaringen met WiFi versterkers

    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat kan, ik weet alleen niet hoe ik jou kan bereiken. :)
    Mail me ff dan mail ik je terug met de gegevens van de versterker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Frank, ik heb je mail ontvangen en beantwoord, succes ermee.

      Verwijderen