maandag 19 maart 2018

Kiezen of delen

Vandaag had ik een belangrijk gesprek met mijn werkgever. Mijn inzet was om mijn contracturen te halveren.
Ook al had ik eerder al laten weten wat de inzet was van het gesprek, toch leek het nieuws te zijn. Er werd met ongeloof gereageerd. 
De meeste mensen willen meer werken, willen een opleiding gaan doen of willen hogerop.
Mijn verzoek werd daarom als vreemd en afwijkend gezien.

Eerlijk gezegd had ik ook sterk het idee dat het gewoon niet goed uitkwam. Als de werknemers met hun speciale eisen. Het geeft zo een gedoe. Gewoon werken en niet teveel zeuren.

Mijn verzoek werd dus niet met gejuich begroet. Toch moet ook dit verzoek serieus worden beoordeeld. 

Kort komt er het op neer dat ik wel minder kan gaan werken maar dat ik dan een andere groep cliënten toegewezen krijg. Roostertechnisch schijnt het niet haalbaar te zijn dat er voor de dagen dat ik niet werk op die locatie, er een ander die uren overneemt. 
Op zich prima ware het niet dat de locatie van deze groep cliënten behoorlijk ver van mij vandaan woont. Het is een heel andere wijk. Heb ik nu een reistijd van 15 minuten, straks wordt dat minimaal een half uur. Op zich geen probleem, de Zeeuw fietst graag. Maar dan matcht het niet meer met de breng en haaltijden van school en moet ik alsnog elke ochtend en elke middag opvang regelen voor de kinderen.

Zucht, ik schiet hier per saldo niet echt veel mee op. Dit heb ik ook laten weten. 
Een andere optie is, dit is een tijdelijke oplossing, om mijn levensloopuren extra in te zetten. Deze jas ik er dan in een groot tempo doorheen en daarna moeten we weer verder kijken. Maar ook dan geldt, als ik meer dan 1 dag minder wil gaan werken dan moet ik naar een andere locatie.

Afgesproken is dat zowel ik als de werkgever alles even laten bezinken. Volgende week hebben we dan weet contact hierover.
Wordt vervolgd....

6 opmerkingen:

  1. Nee daar schiet je niets mee op dan. Misschien naar een andere werkgever uitkijken? Er zijn nu weer wat meer mogelijkheden, zeker binnen de zorg.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben daar inderdaad mee bezig, maar wel buiten de zorg want binnen de zorg wordt heel veel flexibiliteit verwacht.

      Verwijderen
  2. Eens met Marie. Ik lees bij jou regelmatig over strubbelingen met je leidinggevende. Misschien zou je jezelf een frisse start moeten gunnen?

    Succes, in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het valt niet mee om in de zorg te werken. Je schiet er zo juist niets mee op. Meer oppas en nog langer onderweg ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Let op dat je niet van de wal in de sloot raakt.
    Vaak betekend het als je minder werkt in de zorg, je net zo vaak bij de werkgever op de stoep staat. Je krijgt met een kleiner contract de korte uren die op een dag nodig zijn.
    Dit is w.s. ook de reden dat ze je verplaatst willen hebben naar een andere werkplek. Daarnaast is een groep met heel veel kleine contracten niet werkbaar omdat een team gaat bestaan uit teveel teamleden. Een werkbaar team heeft maximaal 12 teamleden, zeker niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen