zaterdag 16 augustus 2014

Vakantie kleren

Het hele jaar door verzamel ik "vakantiekleren".
Als sokken of onderbroeken maar ook bovenkleding echt niet meer kunnen omdat het versleten zijn, bewaar ik deze zorgvuldig.
Ze zijn namelijk uitermate geschikt voor de vakantie.

Voor elk kind maar ook voor mijzelf heb ik afgeschreven sokken en onderbroeken meegenomen. Deze worden gedragen en daarna weggegooid.
Het scheelt kleding wassen maar ook onprettige geurtjes op de terugweg.
De versleten, maar dan ook echt versleten bovenkleding worden als slaapkleding gebruikt.
Zou je de kleding normaal gesproken na het dragen in de was doen.
Nu verdwijnt het in de vuilnisbak.
Zo gaat het hier al jaren tijdens vakanties.

Dit jaar vraag ik me af of ik hier wel goed aan doe.
Het klink makkelijk en handig. De kinderen vinden het prima verder.
Maar uit het oogpunt van het milieu is het misschien niet helemaal handig.
Verdween anders de afgedankte kleding in de kledingcontainer, nu komt de kleding bij het restafval. Daar zal ik deze vakantie eens over na denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten