woensdag 7 januari 2015

Schoenentik

Als je mijn schoenencollectie ziet kan de gedachte opborrelen dat ik een schoenentik heb. Als ik even tel; 6 paar laarzen, 3 paar laarsjes, 3 paar gympen, 2 paar met hak, 4 paar ballerina's en diverse slippers en sandaalachtigen. En dat voor een vrek in wording?

Veel schoenen zijn al jaren niet gedragen. Jarenlang kocht ik schoenen omdat ze pasten. Jawel! Ik heb wat lastige voeten, als er dan uitverkoop was en ik kwam een passend paar tegen dan kocht ik weer nieuwe schoenen.

En nu? Nu hoef ik de komende jaar of misschien wel jaren geen schoenen voor mezelf meer te kopen.

Gek genoeg betrapte ik mezelf erop dat ik bijna automatisch even mijn favourite schoenenwinkel binnenliep om even te kijken of er wat voor mij bij stond. En ja hoor, een leuk laarsje voor de helft van de prijs.

En wat deed ik? Natuurlijk paste ik even, maar ging gewoon met 1 paar laarzen de winkel uit.
Het paar wat ik een jaar of 3 geleden in diezelfde winkel kocht.

1 opmerking: