donderdag 4 mei 2017

Inkomsten en uitgaven april

Voordat de volgende maand alweer voorbij is het overzicht van april.
De uitgaven van eten en kleding waren flink hoger dan anders.
Dat komt door een verjaardag . Ook waren er kindervoetjes gegroeid en moesten er wat nieuwe schoenen komen. Ook de zomerjassen pasten niet meeren ik kocht wat voor mezelf.
Een gedeelte van het bedrag komt volgende maand weer retour want niet alle gekochte kleding paste.
Onderaan de streep blijft er een mooi bedrag over.


 Inkomsten april           



salaris 
1474,98
belastingdienst/kinderbijslag
831,00
cadeau's etc
75.00
cash-back + retouren + marktplaats +overig
42,71


Totaal
2424.69
Uitgaven april              



vaste lasten:

hypotheek
800,75
gas/licht/water
91.95
cv onderhoud
10,95
zorgverzekering
127,46
gemeente belastingen
81,70
telecom + internet
35,02
verzekeringen huis
18,28
autoverzekering
32,07
schoolkosten 
64,00
wegenbelasting
20,00
glazenwasser
6,00
totaal vaste lasten
1288,18



variabele lasten:

boodschappen
336.33
verzorging/gezondheid
0,99
onderhoud huis
6,00
kleding/schoeisel
151,30
benzine + parkeren
0
meubelen/interieur
0
eten buiten de deur
16,05
cadeaus/feestje
13,99
zakgeld ed.
7,00
giften
8,00
totaal variabele lasten
539,66


Totaal
1827.84


Saldo april              
596.85

5 opmerkingen:

  1. Mooi bedrag houdt je over!
    Mag ik wat vragen? Uit nieuwsgierigheid in vergelijking tot de eigen situatie. Je hebt, in verhouding tot je salaris, hoge vaste lasten. Hoe doe je dat met plannen van uitgaven in maanden zonder kbs? Spreidt je die inkomsten?
    Ik doe dat wel op papier, maar in de praktijk verdeel ik de kbs na ontvangst over de diverse reserveringspotten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hoi, goed om weer wat van je te horen. Alles goed?

      De maanden dat er geen kinderbijslag wordt uitgekeerd krijg ik wel toeslagen. Dat opgeteld bij mijn inkomen zorgt ervoor dat de vaste lasten kunnen worden betaald.
      Op het tabblad inkomsten en uitgaven kun je zien hoe ik het de andere maanden oploste. Soms eindigde ik inderdaad in de rode cijfers. Gelukkig heb ik een buffer opgebouwd zodat het geen drama is mocht ik een keer niet uitkomen.

      Verwijderen
    2. Alles goed hoor, lees nog altijd mee, maar schrijf niet meer.

      Bedankt voor je toelichting. Tja, de toeslagen...die krijg ik dus niet of in ieder geval minimaal (KGB). Dus t is wel eens schuiven. Desalniettemin lukt t gewoon op één salaris. Ik vind dat je het mooi voor elkaar hebt, mag je trots op zijn!

      Verwijderen