maandag 3 juli 2017

half huis kopen (deel 2)

Anderhalve maand geleden schreef ik over mijn aanvraag bij de bank om het huis waar ik nu woon volledig op mijn naam te zetten (zie vorige blog: half-huis-kopen )

Inmiddels is er een reactie van de bank. Deze was zowel teleurstellend als opmerkelijk.
Ik heb geen toestemming gekregen omdat ik een krediet uit heb staan van 20000 euro. De bank heeft eerst een inlos bewijs nodig van dit krediet.

Het is mij een raadsel waar ik deze schuld uit heb staan,
De bank had hier verder geen gegevens over.
Daarom heb ik een aanvraag gedaan bij het BKR.
Hier zijn helaas weer kosten aan verbonden maar ik heb weinig keuze.

Afgelopen week kwam de brief met inloggegevens van het BKR. Ik wist niet hoe snel ik moest inloggen en kijken waar de schuld vandaag kwam.
Tot mijn verbazing en opluchting staat er helemaal niets uit. Geen schulden, geen krediet.

Omdat alle communicatie via de hypotheek adviseur loopt belde ik hem direct op. Hij heeft dit nooit eerder meegemaakt maar toevallig was er afgelopen week nog een klant die hetzelfde was overkomen bij dezelfde hypotheekverstrekker.

Het is heel bijzonder toevallig. Of het is een enorme puinhoop bij de hypotheekverstrekker en maken ze dit soort fouten of ze hebben een deal gesloten met het BKR om zoveel mogelijk klanten binnen te halen ;)
Het is en blijft een vreemd verhaal.

Maar goed ik heb nu alsnog een kans wel groen licht te krijgen van de bank. Als het goed is hoor ik deze week nog.



2 opmerkingen: