zondag 10 augustus 2014

Bag it

Een aantal maanden geleden besteedde Kassa Groen dagelijks aandacht aan plastic afval.
Zeer interessante uitzendingen. Mocht je deze nog niet hebben gezien, alle afleveringen zijn terug te zien op uitzending gemist. 3 Dagen was er een thema uitzending over plastic, gepresenteerd door Brecht van Hulten. Vrijdag werd de film Bag it uitgezonden.
Deze film heb ik zojuist bekeken via uitzending gemist.

Wat me vooral aan het denken heeft gezet is dat een plastic bekertje, dat je misschien 10-15 minuten gebruikt, wordt weggegooid maar nooit helemaal meer weggaat. Ook de 'plastic soep' waar we met zijn allen schuldig aan zijn, de enorme drijvende plastic 'eilanden' maakte grote indruk op me. Dieren die ons plastic zwerfafval aanzien voor eten en daaraan doodgaan.
Wat kan ik doen ?
-plastic afval verminderen
-plastic afval nog beter scheiden.
-plastic zwerfafval opruimen
Concreet, wat ga ik doen:
-Geen plastic boterhamzakjes meer om het brood wat in de broodtrommel gaat.
-boodschappen doen met eigen tas.
-groenten bv bloemkool niet in plastic zakje doen, wat ik voorheen wel deed.
-voor los fruit bv kiwi neem ik voorlopig een gebruikt sinaasappel netje mee.
-Rond ons huis ga ik het zwerfafval opruimen.
 Dit alles vergt weinig moeite.
Ook hierbij geldt, alle beetjes helpen.
Doe je mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten