zondag 22 maart 2015

Lieve lammetjes en gratis compost

Gisteren vielen we twee maal met ons gezicht in de boter. We waren op de kinderboerderij en er waren net lammetjes geboren. Zo lief en schattig. Wat een vertederend gezicht die kleine hoopjes mini schaap. We konden er wel uren naar kijken. Mijn jongste zoon wil vandaag weer gaan kijken, hij was erg onder de indruk.

Terwijl we aan het genieten waren van het kleine spul zag ik verschillende mensen komen en gaan om zakken op te halen. Eerst had ik niets in de gaten maar al snel ging ik toch even informeren. Het bleken zakken compost te zijn. Het was compostdag. Iedereen kon bij de kinderboerderij gratis een zak compost ophalen. Waarom was mij dat ontgaan. Met een nee-nee sticker op de brievenbus krijg ik ook geen plaatselijke krantjes. Waarschijnlijk had het daar ingestaan.

Officieel duurde de actie tot 13.00 uur. Omdat ik er pas na vieren achter kwam was ik dus te laat. Omdat er nog genoeg zakken over waren mocht ik er ook nog een paar meenemen. 2 Zakken pasten precies in de fietsmand. Als een kind zo gelukkig fietste ik met de compost naar huis.

Komende week wilde ik bij goed weer de tuin induiken. Dan komt deze compost goed van pas. Ik heb me laten vertellen dat er wel veel onkruidzaad tussen kan zitten. Dat moeten we dan maar voor lief nemen. Op naar het mooie tuin weer.

3 opmerkingen:

  1. Ik haal altijd gratis compost bij de stort. Geen idee of dat overal zo werkt, maar misschien is dat iets om eens te vragen.

    Als je nog meer nodig hebt natuurlijk.

    Ik kan ook zo blij zijn met van die leuke meevallers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb even gekeken hier bij de gemeente, helaas geen gratis compost de rest van het jaar.

      Verwijderen
  2. Fijn zulke meevallers! Lammetjes zijn zo leuk :-)
    Hier konden we laatst ook compost halen bij het gemeentedepot.

    BeantwoordenVerwijderen