donderdag 10 augustus 2017

Sim-only voor 2,50 euro per maand

Het overkomt me niet zo vaak maar ik heb zitten slapen. Mijn mobiele abonnement verloopt deze maand. Het staat in mijn agenda maar in de vakantieperiode blijft de agenda meestal ongeopend. Het was me dus totaal ontgaan.

Gelukkig op de valreep, maar dan ook echt op het allerlaatste moment dacht ik er toch nog aan. Balen want meestal begin ik ruim van te voren te speuren naar de, voor mij, beste aanbieding.

Ik had de afgelopen 2 jaar een abonnement (sim only) van 7 euro per maand. Daarvoor kreeg ik 300 MB, 250 belminuten en onbeperkt SMS. Het was op moment van aanvang veruit het goedkoopste abonnement. Ik weet nog dat ik er zeer content mee was toen ik het afsloot. Ook de afgelopen 2 jaar dacht ik het allergoedkoopste abonnement te hebben.

Omdat ik thuis en op het werk altijd WIFI aan heb, verbruik ik amper MB's. Ook heb krijg ik een waarschuwing als ik 75 % van de MB's hebt verbruikt en als ik aan mijn limit van het tegoed zit stopt het internet helemaal, tenzij ik aangeef toch door te willen gaan met MB verbruik.
Ik hoef dus niet bang te zijn voor onverwacht hoge kosten.

Na een zoektocht van maximaal 1 minuut kwam ik een wel heel voordelige aanbieding tegen. 250 MB, 250 belminuten en onbeperkt SMS voor maar 2,50 euro. Vervolgens speurde ik de hele site af op zoek naar addertjes. Ook op internet zocht ik naar recensies, klachten en andere ongein.
Ik kwam geen van allen tegen. Omdat mijn abonnement die dag zou verlopen heb ik direct mijn contract verlengt. Verlengt inderdaad, want ik zat al bij die goedkoopste aanbieder. 
Achteraf gezien had ik waarschijnlijk al eerder kunnen switchen maar dat is dus achteraf.

Mocht 250 MB in de praktijk te weinig zijn dan kan ik altijd upgraden naar een groter abonnement. 
Ik ga natuurlijk geen reclame maken, maar met simpel weg even te zoeken op internet kun je mooi de maandlasten nog verder naar beneden brengen.
Wel betaal je nog twee tientjes voor het afsluiten van het abonnement. Weet niet of dit ook voor mij geldt. Ik ben al klant, ze hoeven weinig voor mij te doen. Telefoonnummer blijft gewoon hetzelfde. Welkomstbonus ontvang ik wel.........de eerste 3 maanden betaal ik slechts 1 euro per maand. 

Hoeveel betaal jij voor je (sim-only) abonnement?

8 opmerkingen:

  1. Ik heb 2 pre-paid kaarten en bel of sms maar heel weinig, met de 10 euro die erop staan doen ik heel lang. De 2e kaart nam ik erbij toen ik huis ging verkopen en nu gebruik ik die voor vrijwilligerswerk. Voor 5 euro per maand neem ik er internet bij 150 mb geloof ik. Zal eens gaan zoeken naar jouw abonnement en of het met nummerbehoud kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan de aanbieding niet vinden, kom op minimaal 10 per maand.

      Verwijderen
  2. Grappig genoeg krijg ik nu de hele tijd deze aanbieding aan de zijkanten van dit blog te zien. maar dat zal met mijn zoekverleden te maken hebben.
    Als je googled op 'simpel' vind je vast wat je zoekt. Succes. Mocht het niet lukken kun je me ook ff mailen anders, mail ik je terug.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nu is het wel gelukt, handig die reclame soms!
      Het is een goed abonnement voor mij maar aangezien ik pre-paid heb zal ik eerst mijn tegoed opmaken en dan is hopelijk dit abonnement nog geldig, of iets anders te vinden.

      Verwijderen
  3. Een welkomstbonus terwijl je bij dezelfde provider blijft! Ik zet de verlengingen ruim van tevoren in mijn Google agenda.

    Ik was ook verrast dat de prijzen zo gekelderd waren. Nooit verwacht. Had ook een tweejaar abonnement

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De 20 euro afsluitkosten worden ook niet berekend. Mazzel zeg.

      Verwijderen
  4. Ik heb nog een abonnement van de KPN (was eerst HI) en betaal 10,24 euro per maand voor 275 belminuten, onbeperkt sms en 10 GB internet. Dat laatste was eerst onbeperkt, maar is onlangs aangepast. Ik kan mijn GB's delen met mijn partner, waardoor hij een lagere bundel heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 10 GB, dat is de moeite zeg. Dat is zeker waar voor je geld.

      Verwijderen