vrijdag 25 augustus 2017

Geld toe op je hypotheek.

Tijdens mijn vakantie zag ik in de media dat er banken zijn die geld op de hypotheek toe geven.
De rente is momenteel zo laag dat er in sommige situaties een negatieve rente is ontstaan. Voor mensen die spaargeld op de bank hebben staan, betekent dat dat ze geen rente meer ontvangen. Deze zouden theoretisch gezien zelfs rente moeten betalen in plaats van ontvangen over hun spaartegoed.

Voor een aantal hypotheek bezitters geldt nu dus dat ze een rentevergoeding krijgen. Het gaat overigens maar om een handjevol personen. Ook zeggen de meeste banken ook niet van plan zijn om te betalen. In het laatste geval van negatieve rente betrof een bank in België. Deze heeft zover nu bekent ook geen rentevergoeding uitbetaald. De klanten kregen geen rentevergoeding maar een eenmalige betaling aangeboden.

De klanten die het betrof kregen een spreekverbod. Daar heeft iemand zich duidelijk niet aan gehouden :)

Ik word altijd zo blij van dit soort berichten. Niet eens omdat ik hiervoor in aanmerking zou komen.....mijn rente staat nog jaren vast. Ook zou ik het niet aandurven om een variabele rente te kiezen zolang mij hypotheek nog torenhoog is.
Ik wordt gewoon blij van het idee dat er dus mensen zijn die geld toe krijgen. Het is weer eens wat anders.

Als ze slim zijn lossen ze met dit extra geld weer een stukje hypotheek af. het zijn overigens geen bijzonder hoge bedragen, er wordt gesproken van enkele tientjes per maand.

Minder blij wordt ik natuurlijk als ik naar mijn spaarrente kijkt, 0,20 % . Tja... in mijn jeugd was het 5 % of hoger. Maar ach, is voor mij wel een extra stimulans om lekker te gaan aflossen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten