woensdag 16 augustus 2017

Vakantie kosten halveren



Schreef ik gisteren over de goedkope vakantie..... maar het kan nog goedkoper.

We gaan op vakantie met 2 gezinnen.
De accommodatie is ruim genoeg voor nog een gezin erbij.

Dit was oorspronkelijk niet de bedoeling. Toen ik ging bieden bood ik op zowel grote als kleinere accommodaties. Voor ons maakt het niet uit. Een 4-persoon accommodatie is prima, echter voor 6 of 8 personen werd ook aangeboden. Toevallig koos ik een wat groter huisje omdat deze beschikbaar was op het juiste moment op de juiste locatie.

Onlangs is 1 van mijn beste vriendinnen gescheiden.
Ze is net 2 weken gesetteld in haar nieuwe appartement en na haar verhuizing had ze geen geld meer over voor een vakantie. Ik stelde voor om dan met ons mee te gaan.

Er komen wel wat extra kosten bij voor toeristenbelasting en zo. De hoofdsom wordt gedeeld en daarmee kom ik uit op nog geen kwart van de oorspronkelijke prijs van de accommodatie.

Ook al gaan we samen op vakantie, we gaan apart op pad. De belangstelling van onze gezinnen liggen nogal uiteen. Althans, wat de kinderen betreft.

Samen hebben we dezelfde onbereikbare interesse. Namelijk luieren. Iets waar je als single moeder van kleine kinderen gewoon nooit aan toe komt.
Zo wie zo is de vakantie nu al geslaagd, de voorpret die we met zn allen er aan hebben beleefd is alleen al de moeite waard.
Alles staat lekker gepakt en bezakt, we zijn er klaar voor.


3 opmerkingen: