dinsdag 17 maart 2015

Supermarktoorlog

Het is weer zover, prijzenoorlog tussen de grote supermarkten. Eens in de zoveel tijd wordt er gestreden om de klant. De oorlog schijnt al 2 weken aan de gang te zijn. Op zich goed nieuws voor de klant maar eerlijk gezegd had ik tot nu toe niets van de oorlog gezien of gemerkt.

Omdat ik zo wie zo altijd al de laagste prijs opzoek heb ik geen verschil in prijs gemerkt bij het boodschappen doen. Er zijn geen producten die ik regelmatig gebruik, goedkoper geworden, alleen de melk is duurder geworden.

De prijzenoorlog werd middels advertenties in de krant uitgevochten. Aangezien ik weinig kranten leest was het me ontgaan. Ik ben ook geen trouwe tv kijker dus daar haalde ik ook geen oorlogsinformatie vandaan.
Het enige wat ik mee kreeg van de oorlog was een reclamefolder in een supermarkt met een overzicht van alle in prijs verlaagde producten.

Van andere supermarktoorlogen weten we dat er slachtoffers vallen. Wie de winnaars en wie de verliezers zijn staat van te voren vast. De klant en de supermarkten zullen als winnaar uit de bus komen. De medewerkers van de supermarkten en de toeleveranciers zullen vroeg of laat slachtoffer worden. De prijs moet door iemand worden betaald.




1 opmerking:

  1. Oh. Ook ik had niet gemerkt dat er oorlog was tussen de supermarkten.

    Ja, er wordt altijd iemand de dupe, dat kan niet anders helaas.
    Beter om zonder oorlog gewoon door te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen