vrijdag 20 maart 2015

Tegen de stroom in

Op het werk is er iets nieuws bedacht. Het leek mijn collega's leuk om een personeelspot te hebben. Als er iemand jarig is, ziek is of bijvoorbeeld gaat trouwen kan er uit die pot een cadeau gekocht worden namens alle collega's.
Per maand betaald iedereen 2 euro. We zijn met 15 collega's.
Om praktische redenen wordt er per jaar betaald, dus per persoon 24 euro.

Natuurlijk was iedereen voor, iedereen was enthousiast. Alleen gooide de zuinige zeeuw weer roet in het eten. Sorry, ik vind mijn collega's over het algemeen best aardig hoor, maar ik vind 24 euro wel heel veel geld. Als ik hier jaar in jaar uit tot mijn pensioen aan mee doet kost me dat bijna 700 euro. Ja als je het zo bekijkt.....Bovendien vind ik een cadeautje krijgen heel leuk, maar als ik nu moet kiezen krijg ik liever geen cadeau en bespaar ik de 24 euro elk jaar. Ook heb ik mijn eigen cadeau strategie, als ik iemand een cadeau geef is dat meestal met (bijna)  gesloten portemonnee. Dus mocht ik een collega iets willen geven dan liever op mijn manier.

Ik voelde me weer zo een zeur. Ik stelde voor de personeelspot gewoon in te voeren zonder mij. Ik hoef dus ook geen cadeau. Toevallig ben ik als eerst van alle collega's jarig dus dat maakte wel weer wat goed. Blijkbaar denk ik toch anders dan mn collega's. Ze vinden 2 euro per maand geen bezwaar. Ik ga uit van een totaal budget en dan is het voor mij duidelijk dat ik geen 700 euro over heb voor mijn collega's.



5 opmerkingen:

  1. Het lijkt me heel moeilijk,om als enige een ander standpunt te hebben. Goed,,dat je je eigen idee volgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meerdere jaren doorrekenen doe ik eigenlijk nooit. €2 per maand klinkt idd niet veel maar zo omgerekend wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meerdere jaren doorrekenen doe ik eigenlijk nooit. €2 per maand klinkt idd niet veel maar zo omgerekend wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juist goed van je dat je denkt aan hoeveel dat kost over jaren heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om die reden heb ik ook de personeelsvereniging opgezegd (het lidmaatschap bedoel ik ;-)). Was bijna 2 euro per maand en ik deed er nooit wat mee.

    Verder vind ik kadootjes voor verjaardagen ed niet zo nodig. Voor speciale gelegenheden is het wel weer leuk. Maar die zijn niet zo regelmatig.

    BeantwoordenVerwijderen