zondag 22 januari 2017

Kind kan de was doen.....

en sinds kort ook de vaat.

Sinds de vaatwasser kapot is (zie hier) is het afwassen geblazen.
Hielpen de kinderen voorheen al mee met hun eigen kamer schoonhouden en hielpen ze een handje mee met de was....sinds afgelopen week is daar nog een taakje bijgekomen.

Sinds de vaatwasser er mee ophield runnen we samen die klus. Ieder op zijn manier. De jongste maakt er een heel feestje van. Lekker kliederen met water. Leuk, de hele keukenvloer staat blank na afloop. Vloer ook gelijk weer schoon een klieder zooi.

Verder went het snel hoor. Maar wel zonde van de kostbare tijd.
We zijn wel heel goed geworden in het hergebruik van bordjes en bekertjes. Elke dag 1 beker per persoon en deze tussendoor even afspoelen onder de kraan. Ook heb ik de gewoonte de tafel te dekken en elke persoon lepel, vork en mes te geven. Deze worden meestal niet allemaal gebruikt maar worden doordat ze op tafel liggen vaak wel vies. Bestek leg ik nu apart op tafel, wat nodig is wordt gebruikt, de rest gaat weer schoon de la in. Alle beetjes helpen.

Gelukkig is het leed te overzien, woensdag ging ik gelijk naar de winkel en kocht een nieuwe. Aanstaande woensdag wordt deze geleverd. Heerlijk, kan niet wachten.
Ben ook benieuwd om te zien of er verschil zichtbaar is op de water en energierekening.
Als ik goed ben geïnformeerd is dit een zuinig apparaat. Alle gegevens heb ik bekeken. Ik hoopte ook nog de verbruiksgegevens van mijn huidige vaatwasser te achterhalen maar helaas.

Nu schijnt het verbruik in theorie nog weleens af te wijken van de praktijk. Dus ga ik maar even uit van de praktijk en de praktijk zal het leren.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten