zondag 15 januari 2017

Omfietsmelk

Vrijdagmiddag dacht ik een strakke en efficiënte planning te hebben gemaakt.
Na het werk kinderen ophalen,
kind 2 naar gitaarles,
ondertussen met kind 1 even melk kopen,
kind 2 ophalen en
kind 1 naar de voetbaltraining brengen,
tijdens de training eten koken,
kind 1 ophalen om dan rond 19.00 uur gezamenlijk aan de maaltijd te zitten.

Ik heb een hekel aan dat geren en gehaast maar af en toe beland je er gewoon in. Die gitaarles is tijdelijk (en gratis) gelukkig, maar voor nu vergt het gewoon wat extra energie op de vrijdagen.

Prima planning, niets aan de hand. Tenminste, dat dacht ik.
Loop ik met kind 1 naar de winkel waar ik vaak mijn biologische melk haal voor 0,85 euro per liter, 5 minuutjes lopen van school,....... is die hele winkel foetsie.
Daar ging mijn strakke schema, tijd om naar de volgende winkel, waar de melk voor die prijs te koop is, te lopen was er niet.

Melk is op zich niet heel erg belangrijk onderdeel van ons dieet. We kunnen heel goed zonder. Dit doen wel ook met tijden. Momenteel zit mijn zoon in een brinta-fase. Hij heeft ondergewicht en als hij dan iets extra's wil eten dan graag natuurlijk.
Vandaar dat de melk toegevoegd was in de planning en ik deze nu wel even belangrijk vond.
De eerst volgende mogelijkheid om naar de winkel te gaan was 's avonds na het eten, uurtje of 19.30.
De volgende dag hadden we al vroeg de melk nodig omdat we ook al vroeg weer een wedstrijd hadden.

Geen winkel dus geen melk.
Er was wel een buurtsuper op loopafstand, ik houd er niet van want je betaalt meestal meer dan in de gewone supermarkt, dan daar maar even kijken. Ze hadden gewone melk, ook goed. Wat minder was dat ik 1,45 moest afrekenen voor 1 litertje gewone, niet eens biologische melk.
Ik merk, dat doet gewoon pijn.  We zijn nu 2 dagen verder en het zit me gewoon nog steeds dwars.
Belachelijk eigenlijk, ik ben zo gewend en ingesteld om overal het goedkoopste product te kopen dat iets meer betalen me zo tegen is gaan staan.  
Dit gaat toch wel erg ver al zeg ik het zelf...........                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

Geen opmerkingen:

Een reactie posten