zondag 7 september 2014

Goedkope schoolspullen

In mijn vorige blog schreef ik dat ik weinig geld uitgeef aan schoolspullen.
Dit jaar kocht ik minder schriften dan anders.
Zoonlief die op de basisschool zit, kwam voor de vakantie thuis met heel veel schriftjes.
De meeste schriftjes waren nog lang niet vol.
Van die schriftjes maakte ik nieuwe schriftjes voor zoonlief in het voortgezet onderwijs.
De beschreven pagina's haalde ik er uit.
Op de voorkant kwam een sticker over de naam.
Je zou de schriftjes ook kunnen kaften.
Dit schooljaar heeft mijn jongste schoolgaande zoon een speciaal woordenboek nodig.
Dit boek hebben we ooit voor zoonlief 1 aangeschaft.
Tips om onverwachts hoge kosten te voorkomen.
De aanschaf van bijvoorbeeld een atlas of woordenboek kan je veel geld kosten.
Zorg dat je je ruim van te voren op de hoogte stelt welke zaken er aangeschaft moeten worden.
Je heb dan ook ruim de tijd om op zoek te gaan op m.arktplaats en amdere verkoopsites.
Je kunt ook mensen benaderen waarvan de kinderen bijna of net van school af zijn.
Vraag rond bij familie en kennissen.
Er zijn talloze manieren om goedkoop of gratis aan dit soort spullen te komen.
Begin hier echt ruim op tijd aan. Rond de wisseling van het nieuwe schooljaar gaat iedereen op zoek. Zorg dat jij net iets eerder bent. Veel kinderen in het voortgezet onderwijs ontvangen de laatste jaren een boekenpakket van school.
Dit word de laatste jaren vergoed door de overheid.
Mijn oudste zoon doet een beroeps opleiding.
Die boeken zijn erg prijzig.
We nemen elk jaar voor een paar tientjes het boekenpakket over van een jongen die een jaar hoger zit als mijn zoon.
De werkboeken schaffen we wel nieuw aan.
Kortom, ook op schoolboeken valt goed te besparen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten