dinsdag 9 september 2014

Uitverkoop

Inmiddels is de uitverkoop zo goed als voorbij.
Dit jaar kocht ik voor mijn doen bijzonder weinig.
Om precies te zijn 2 kledingstukken.
Om nog preciezer te zijn, ik kocht een setje ondergoed voor mijn jongste zoon.
Nog niet zo lang geleden leefde ik van uitverkoop naar uitverkoop. Tijdens de uitverkoop werden er de (on)nodige kleren gekocht. Vooral voor de kinderen.
Vele winkels struinde ik dan af op zoek naar koopjes.
Op zoek naar kleding, alvast voor het volgende seizoen.
Op zoek naar kleding die misschien wel eens van pas zou kunnen komen.
Op zoek naar kleding die te goedkoop was om te laten liggen. Het lijkt op zich voordelig om alvast goedkoop in te slaan.
Nadeel is dat de kasten dan snel overvol raken en je het overzicht kwijtraakt.
Ik de praktijk blijkt het voordeliger om alleen het echt nodige te kopen.
Gewoon ruim voor begin van het zomer- en winterseizoen kijken wat er nog nodig is aan kleding.
Die kleding zoek ik dan in de kringloop of in de uitverkoop.
Het kost misschien iets meer tijd maar het scheelt heel veel geld.
Het lijkt zo simpel, maar nu pas is bij mij de knop om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten