vrijdag 19 september 2014

Voedsel wordt goedkoper

Vandaag in de krant: Voedsel wordt snel goedkoper.
Na groente en fruit zullen ook vlees, eieren, zuivel en brood goedkoper worden.

Dit alles vanwege ondermeer de Russische boycot.
Brood en vlees worden goedkoper vanwege een record graan opbrengst.
Het vlees wordt goedkoper omdat dieren graan eten :)

Momenteel merk ik nog weinig van dalende prijzen van voedsel.
Dit zou komen omdat supermarkten langlopende contracten hebben.
Maar daarnaast blijft het de vraag of supermarkten de prijsverlaging door (gaan) berekenen aan de klanten.

Ik denk dat vrijwel heel Nederland wel wat 'lastenverlichting' kan gebruiken.
Vooral mensen met weinig inkomen besteden relatief veel aan voedsel.

De laatste tijd probeer ik zelf ook minder geld uit te geven aan boodschappen.
Voor mij, als beginnende vrek zie ik uit naar de dalende voedselprijzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten