dinsdag 1 september 2015

Soms wordt het even te veel

De afgelopen vijf maanden bleef het hier angstvallig stil. Ik had in de achterliggende periode gewoon heel veel vette pech achter elkaar.
Op allerlei terreinen,  zowel op het gebied van gezondheid,  kinderen en werk. Ook liet de techniek mij aardig in de steek. De komende tijd zal ik hier uitgebreid over schrijven want het heeft ook grote impact gehad op mijn levensdoelstelling. Namelijk zoals de titel van mijn blog al verraadt: het veranderen van Zuinige Zeeuw naar Vrek.

Het begon allemaal met een kapotte tablet gevolgd door een tijd met helemaal geen internet. Er moest zelfs een monteur komen om de aansluiting die uit te muur komt, te vervangen. Geen idee dat het kon maar alles was helemaal weg geoxideerd. Nu zit er weer een splinternieuwe aansluiting. Service van de zaak, kostte me alleen een kopje koffie voor de monteur;)

De tablet is het na ruim een maand opeens zelf weer gaan doen. Alhoewel, helemaal zelf kon hij dat niet. Ontelbaar keren heb ik dat ding gereset, dan leek hij het weer te doen, voor even dan. Dan liep alles weer vast of bleef alles op zwart. De aanhouder wint blijkt maar weer. Op een gegeven moment ging hij het steeds beter doen, het duurde steeds langer voordat ie vastliep. Nu doet ie het weer als vanouds. Heerlijk, het heeft vele zweetdruppels gekost maar het resultaat mag er zijn.
Het heeft me toch weer een aanzienlijk bedrag bespaard door geen nieuwe te hoeven kopen. Alhoewel, ik vraag me af of ik uiteindelijk een andere had gekocht.

Deze tablet kreeg ik ruim 3 jaar geleden voor mijn verjaardag. Het was een complete verrassing, Het stond niet op mijn verlanglijstje, sterker nog, ik had helemaal niets op mijn verlanglijstje staan.
Had ik die tablet toen niet gekregen dan was ik denk ik nog steeds 'tabletloos'.
Zolang de pc het nog doet zou ik er niet aan denken om iets nieuws te kopen.
Wel weet ik dat mijn pc-tijdperk ten einde loopt. Een laptop is stukken handzamer en praktischer. Vooral als er ook kinderen huiswerk op moeten maken.

In 2001 kocht ik mijn eerste pc. Vrijwel direct daarna kocht ik een enorm pronkmeubel waar pc met mega monitor, printer, scanner etc. allemaal in paste. Je weet wel, zo een grote kast met deuren en uitschuifplankje voor het toetsenbord. Dat bakbeest staat nu nog steeds in huis, verschrikkelijk in de weg. Maar ach, zolang de deurtjes van de pronkkast van weleer dagelijks nog open gaan en de pc nog opstart hou ik het fijn bij het oude.

En de tablet....De tablet is en blijft voor mij gewoon een extraatje.



2 opmerkingen: