dinsdag 20 december 2016

300 euro cashback

Kreeg ik vandaag overgemaakt van mijn energieleverancier. Ik had, inmiddels een jaar geleden,  een contract van een jaar afgesloten, met als welkomstbonus 300 euro. Deze eurootjes zouden na een jaar uitbetaald worden. Inmiddels is het jaar om en de cashback werd ontvangen. Lekker!

De stand van zaken is nu dat ik 81 euro per maand betaalde aan energiekosten. Totaal op jaarbasis was dat dus 972 euro. Nu mag ik hier 300 euro vanaf halen.
Dan komt het maandbedrag eigenlijk uit op 56 euro. Dat is netjes.

Er zit alleen 1 addertje onder het gras.... De eindafrekening heb ik nog niet gezien. Wel heb ik mijn verbruik natuurlijk scherp in de gaten gehouden. Via een algemene app en mijn pagina van het energiebedrijf houd ik alle standen wekelijks bij. Als ik de app moet geloven dan heb ik wat minder gas verbruikt (3%) en iets meer elektriciteit (1%) vergeleken met vorig jaar.

Wat betreft het maandbedrag zou ik goed moeten zitten maar ik hou een slag om de arm.
Ik verwacht deze maand de eindrekening van met energiebedrijf te ontvangen. Ik ben benieuwd.
Inmiddels kreeg ik een nieuw aanbod van datzelfde energiebedrijf. Het jaarbedrag lag een paar tientjes onder mijn huidige jaarkosten. Maar de bonus geldt natuurlijk niet meer.

Na een klein beetje speurwerk trof ik een groene energieleverancier die mij een behalve lage maandkosten ook nog eens een bonus van 225 beloofde. Ik heb me inmiddels hiervoor aangemeld.
Het maandbedrag komt op, na aftrek van de bonus uit op 51 euro. Een besparing dus van 5 euro per maand ten opzichte van de huidige situaties. Ik ben tevreden.


5 opmerkingen:

  1. 56 euro per maand voor gas en stroom is inderdaad een prachtig resultaat! Goed gedaan. Waar ben je nu naar overgestapt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij gaan in april weer kijken voor een overstap. Ik ben ook benieuwd waar je nu naar toe gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn ook weer overgestapt. Mooi laag verbruik heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We zijn net verhuisd, maar tegen het einde van ons jaar ga ik zeker eens rondkijken.

    BeantwoordenVerwijderen