zondag 4 december 2016

Heeft u een tweeling?

Dat hoor ik regelmatig als ik afreken bij de kledingwinkel.

Voor het werk moet ik 1 a 2 keer per maand in de stad zijn.
Behalve die keren kom ik niet vaak in de stad. Als ik dan toch in de stad neem ik het er even van.
Nee niet onder werktijd maar ik zorg dat ik iets eerder in de stad ben of ga na afloop razendsnel naar mn favoriete kledingwinkel. Daar weet ik inmiddels precies waar ik moet zijn namelijk de kinderafdeling.
Daar sla ik mijn slag. Meestal haal ik dan voor 100 a 150 euro kleding. Jawel!!

Ik weet ongeveer de smaak en de maten van de kinderen, ja ze groeien snel en nee, ze trekken inmiddels niet meer alles aan wat mams koopt.

Daarom koop ik vrijwel van elk kledingstuk 2 verschillende maten. Soms ook van een kledingstuk diverse kleuren.

Bij de kassa wordt vaak opgemerkt dat ik van alles 2 dezelfde heb. Vaak is dan de reactie, leuk!! heeft u een tweeling? Of dat echt leuk is weet ik trouwens niet, ben blij dat mijn kinderen om de beurt kwamen en niet tegelijk.
Eenmaal was de kassière zo scherp dat ze vroeg: heeft u meerdere tweelingen.
Inderdaad, voor diverse kinderen zit er dan dubbele kleding bij.

Thuis gekomen kan ik dan in alle rust de kleding passen, kan ik lekker combineren en overleggen. Een paar nachtjes erover slapen, nog even twijfelen en dan in alle rust een keuze maken.
Alles wat niet past, niet staat, te veel kriebelt of wat voor reden dan ook, kan weer netjes retour naar de winkel, de eerst volgende keer dat ik in de stad ben. De meeste kledingwinkels hanteren een ruil termijn van 30 dagen dus dat komt altijd goed.

Afgelopen week haalde ik alvast de kerst outfits voor de kinderen. Ja ik weet het, best vroeg maar  dan is de keuze nog groot. Bloesjes, vestjes, strikjes en stropdasjes. Zo schattig allemaal. Ik kocht in 15 minuten voor 144 euro. Ja en bij het afrekenen weer die tweeling :)  :)
Na de pasronde thuis kwam ik uit op een totaalbedrag van 27 euro. Is netjes vind ik zelf.
De vorige kerst/nette outfits waren inmiddels al 3de hands en helemaal verkleurd, dus echt wel toe aan vervanging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten