woensdag 14 december 2016

PinPas...als je het zeker weet!

Van Sinterklaas kreeg ik het tijdschrift 'Genoeg'.
Vroeger kreeg ik dit blad altijd te leen van een vriendin. Zij heeft haar abonnement inmiddels beëindigd.
Ik las het altijd met plezier, maar om er nu zelf een abonnement op te nemen ging me wat ver. (lees, vond ik te duur)
Op mijn verlanglijstje voor Sint stond dit tijdschrift en kreeg ik het herfst exemplaar.

Op de achterkant stond iets erg leuks:
Een pasje voor in je portemonnee met daarop de tekst:
Heb ik het al?
Heb ik het nodig?
Kan ik het lenen, ruilen , 2de hands kopen of zelf maken?
Pin pas ...als je het zeker weet!

Op de site van genoeg is het pasje ook te downloaden en te printen:

http://www.genoeg.nl/handig/geld/pinpas/

Eigenlijk is dit onbewust al wat ik al jaren doe.
Ik koop nooit iets omdat het leuk is, of omdat het goedkoop is, omdat het handig om te hebben is of omdat ik denk dat ik het ooit wel eens nodig zou kunnen hebben.
Vroeger waren dit serieus redenen om dingen wel te kopen.

Zo kom ik af en toe nog spullen tegen uit die periode. De laatste 2 zaken die ik tegenkwam waren opberg bakjes, een set van 32 stuks, geen idee hoe lang ik die al heb, daarnaast lagen 3 plaids met voorgevormde armen. Bizar dat ik deze kocht want ik kom om van de bakjes en van de plaids. Die dingen gaan oneindig lang mee, dus waarom een voorraad aanleggen? Er zaten kortingsstickers op en waarschijnlijk heb ik ze daarom gekocht
Ik heb ze nu weggegeven en heb er zo een ander, maar ook mijzelf blij mee gemaakt, want spullen, help ik kom er echt in om...... PinPas als je het zeker weet!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten