zondag 18 december 2016

Sinaasappels dubbel zo duur.

Sinaasappels dubbel zo duur door Europese regels

Oké, het is nog niet zo ver en de vraag is of het echt zo ver gaat komen. Toch schrok ik van dit bericht de afgelopen week.
Niet zozeer omdat er weer een prijsverhoging aan zit te komen maar dat het juist om de sinaasappel gaat.
Ik heb namelijk iets speciaals met de prijs van sinaasappels. Noem het een tik of een afwijking of wat dan ook. Een netje sinaasappels mag nooit duurder zijn dan 1.99 euro. Zijn ze wel duurder dan koop ik ze niet.  Wekelijks orenteer ik mij op de prijs van sinaasappels in de supermarkt en op de markt. Ziet het er naar uit dat er in de komende week geen sinaasappels te krijgen zijn onder het magische bedrag dan zorg ik dat ik ze deze week dubbel in sla. De afgelopen jaren is het me altijd gelukt om mij aan het bedrag te houden.


Sinaasappels zijn geduldig. Ze wachten rustig in de koelkast om opgegeten te worden. Sinaasappels zijn handig om mee te nemen, lekker voor tussendoor en natuurlijk gezond. Mijn kinderen en ik zijn gek op sinaasappels en wekelijks gaat er minimaal 1 netje doorheen.

Stel dat het bericht wat ik hoorde werkelijkheid wordt, dan gaat deze prijsverhoging mij op jaarbasis ruim 100 euro kosten. Dat is pittig veel geld.
Zelf zal ik dan op zoek gaan naar een goedkoper alternatief, goedkoper fruit en de sinaasappel laten voor wat hij is. Dit geldt voor mij zelf. Voor de kinderen blijf ik gewoon sinaasappels kopen, ik wil hen niet tekort doen. De sinaasappel is overigens 1 van de weinige fruitsoorten die we allemaal graag lusten.

Hieronder het betreffende bericht:
sinaasappels duurder



Geen opmerkingen:

Een reactie posten