maandag 27 oktober 2014

Oké Deo


Regelmatig lees ik op internet verhalen van mensen die zelf hun wasmiddel, tandpasta, schoonmaakmiddel en deodorant maken.
Ik lees dat met zeer veel interesse.
Het is goedkoper en milieubewuster.

Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan het gebuik van schoonmaak azijn.
Dit gebruik ik oa om schoon te maken in de badkamer ipv dure antical.
Schoonmaak azijn is ook ideaal als wasverzachter bij de witte was.
Maar verder kwam ik eigenlijk niet.
Schoonmaak- en afwasmiddel kost al niet veel en gebruik ik zo min mogelijk.

Ivm mijn gevoelige huid gebruik ik al jaren een vrij duur merk deodorant.
Alle andere, goedkopere, merken geven te veel irritatie.
Nu kreeg ik laatst van iemand zelfgemaakte deo.
Ik stond erbij dat het werd gemaakt.
Het is echt een minuutje werk.

Heel simpel: 2 eetlepels kokosolie wat verwarmen, daardoorheen mengen 2 eetlepels baking soda en 2 eetlepels maïzena.
Als je kiest voor biologische kokosolie zit je helemaal goed.
Je kunt voor de geur ook wat etherische olie toevoegen. Hoeft niet, heb ik ook niet.

Doe het in een klein potje.
Het wordt een hard goedje.
Je hoeft maar weinig te gebruiken.
Met de warmte van je vinger smelt er een kleine hoeveelheid die je direct kunt gebruiken.

Het werkt super.
Het werkt minstens zo goed als mn eigen vertrouwde deo.
Hoe lang ik met het potje kan doen moet ik nog zien.

Zeker is wel dat dit op jaarbasis enkele tientallen euro's gaat schelen.
Kassa! kan ik bijna weer een contractverlaging gaan vragen ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten