zaterdag 25 oktober 2014

Verwarming

Gisterenavond was het dan toch zover.
De verwarming ging aan.
Ik heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen. Overdag viel het nog wel mee.
's Avonds was het 18,5 graden. 
Hoewel ik nooit lang rustig op de bank zit, vond ik het toch te koud worden in huis.
Volgens mijn energie pagina van de energieleverancier heb ik inmiddels een besparing bereikt tussen de 30-35%.
Nu was afgelopen winter erg zacht. Ik verwacht dat de besparing terug zal lopen als deze winter kouder word.
Jaren terug had ik een maand bedrag van 192 euro voor gas en electriciteit.
Dat bedrag vond ik echt niet kunnen.
We hebben toen wat energiebesparende zaken gerealliseerd in huis.
De laatste tijd probeer ik ook ons gedrag aan te passen wat betreft het energie verbruik.
Ook de overstap van energieleverancier levert de nodige besparing op.
Het zou een mooi reseltaat zijn als we op de helft uitkomen van die 192 euro.
Laat de (zachte) winter maar komen.

2 opmerkingen:

  1. Hoi, hier staat de verwarming ook nog maar even op...we vinden het wel belangrijk
    als de kinderen aan het studeren zijn dat het een beetje aangenaam voor ze is...
    ook denk ik dat het niet slecht is voor het huis....
    Raar dat die invisibobbles bij jou makkelijk een pluk haar meenemen bij het uitdoen...ik heb daar geen last meer van...had dit wel met gewone haarelastiekjes.
    liefs en fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt, de kinderen hoeven geen kou te lijden. Gelukkig is de slaapkamer van degene die (zou moeten) studeren vanzelf al lekker warm. Verder wen je ook al heel snel aan een iets lagere temperatuur heb ik gemerkt.
    Wat betreft de invisibobbles, bij mij mij is het net andersom, bij gewone haarbandjes heb ik last van losse plukken haar. Zal het haartype wel zijn of zo.

    BeantwoordenVerwijderen