dinsdag 9 december 2014

Vrolijke kerst

Sinds 6 december zendt de VPRO de jeugdserie 'Vrolijke Kerst' uit.
Nu ben ik helemaal geen tv kijker en vooral met de kinderen probeer ik andere dingen te doen dan televisie te kijken. Deze serie vind ik er wel uitspringen vergeleken met andere jeugdprogramma's.

Ik had wat voorstukjes gezien en had natuurlijk de eerste 3 uitzendingen alweer gemist. Gelukkig bestaat er zoiets als uitzending gemist en zag ik de afleveringen terug. Het thema spreekt mij enorm aan; rijk gezin heeft hoge schulden en wordt uit huis gezet. Ze raken alles kwijt en vinden onderdak bij hun werkster. In een groot anti-kraak pand met een aantal andere arme gezinnen proberen ze hun draai te vinden.

Inmiddels is het hier thuis een hit. Rond 6 uur gaat ZAPP aan, eerst wordt er de uitzending van de vorige dag uitgezonden en daarna een nieuwe aflevering. Elke aflevering heeft een eigen thema, ook lopen de dagen synchroon met de dagen van de maand. Elke aflevering duur 10 minuten. Tot aan kerstavond is er elke dag een uitzending.
Het is een komische maar soms ook emotionele serie. Mijn zoon van 8 en ik hebben nu elke aflevering 2 keer gezien.
Een minpunt is wel dat de oudste zoon van de familie uit de serie af en toe nogal grof taalgebruik hanteert.

Het is erg gezellig om samen hier naar te kijken. Er zit ook zeker een educatief aspect in deze serie.

Tot aan de kerst aub ff stil rond 18.00 uur ;)

5 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige jeugdserie. Ik verheug me nu al op maandag. Volwassenen genieten ook van deze serie.

    onze complimenten!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog maar een paar afleveringen, we zullen de serie gaan missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat het eind van het jaar als marathon wordt uitgezonden. Heerlijk gaan we nog een keer kijken. Al die grappige kleine dingetjes die eruit springen.
    Ik mis fam. Vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oudste zoon, puber gedroeg zich als een puber, en zo superlief voor broer en zusje. Iedereen in de serie zo echt, zo leuk. Leukste kinderserie!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben de laatste afleveringen ook nog een keer terug gezien via uitzending gemist. Het blijft leuk.

    BeantwoordenVerwijderen