zondag 21 december 2014

Het boodschappenlijstje

Ook deze week aten we weer zo zuinig mogelijk. Er werden wat extra uitgaven gedaan vanwege het kerstontbijt van school. Ook deze week gaf ik weer wat minder uit dan de week er voor, al scheelde het maar een paar centen.

We aten deze week de volgende maaltijden:
-Aardappelpuree met gemengde groenten en rundvlees/ei
-witte bonen in tomatensaus met rijst en kip/ei
-Spaghetti met gehakt
-Erwtensoep met rookworst
-Nasi met kip/ei
-rijst met bruine bonen en rundvlees/ei
-Bami met saté

Bij alle gerechten eten we meestal komkommer en een salade.

productgroep:
prijs:   
per dag:
brood en beleg
5,74
 0,82
zuivel
3,57
0,51
fruit
11.92
1,70
groenten
11,30
 1,61
vlees en eieren
13,11
1,87
aardappelen/rijst/pasta
2,48
 0,35
overig warme maaltijd
8,35
1,19
koffie/thee/drinken
13,46
1,90
koek/tussendoortjes
2,71
 0,39
schoonmaak en toiletartikelen
 3,38
0,48
Totaal week 51
76,02
10,86
 
week 49
week 50
 
 
 
82,76
76,90
 

6 opmerkingen:

  1. Het intrigeert me dat je de maaltijden steeds combineert met ei....?
    Is dat dan een gekookt of gebakken ei bij de kip, bijvoorbeeld?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, mm-iirraah,
      Bedankt voor je vraag.
      Het ei is voor mijzelf. Ik eet geen vlees.
      Soms is het een gekookt ei, soms gebakken, geklutst, met ui en champignons erdoor of zo.
      De twee jongsten eten niet altijd vlees en eten ook regelmatig ei.

      Verwijderen
  2. Hallo, mag ik je vragen hoeveel een brood kost in Nederland? Hier in België kost dit € 2,10 - € 2,20. Wij eten elke dag brood en nemen dit mee naar school en werk. Zondags hebben we pistolets (beetje traditie). Ik heb eens bijgehouden hoeveel we al uitgegeven hebben aan brood/pistolets miv 27/11 en dat is zo maar even € 79! (daar schrok ik wel even van). Je begrijpt dus mijn nieuwsgierigheid want én brood én beleg voor € 5,74 per week vind ik echt weinig. Maar misschien is het eenvoudig en moeten wij gewoon wat minder brood eten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Vlijtig Liesje,
      Bedankt voor je reactie.
      Brood hier in Nederland is te koop in alle prijzen. Meestal koop ik een heel volkorenbrood voor 99 eurocent.
      Helaas geven we meestal veel meer uit aan brood en beleg. Vorige week was het 14,71 euro en de week daarvoor zelfs 24,46.

      Verwijderen
  3. De extra's voor schoolkerstontbijt zitten hier ook bij in?
    Dan heb je het dus nog veel beter gedaan dan 'n paar centen verschil eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, er zaten ook wat spullen voor school bij, maar vorige week had ik ook alvast wat kerstspullen voor school gekocht, om het een beetje te verdelen. Dus eigenlijk heb ik beide weken ongeveer evenveel uitgegeven aan de dagelijkse boodschappen. Op naar de volgende zuinige week ;)

      Verwijderen