maandag 1 september 2014

De eerste keer.

Vorige week zag ik op tv dat er doggybags werden uitgedeeld in restaurants.
Dit initiatief is voortgekomen uit het feit dat er veel te veel goed voedsel wordt weggegooid.
Dit laatste gebeurt blijkbaar ook veel in restaurants.
Nu kom ik zelf niet vaak in een restaurant.
Als ik in een restaurant kom dan bestel ik niet heel veel en eet altijd mijn bordje leeg.
Vandaag was ik op uitnodiging in een restaurant.
Er was een bord eten over.
Wat ik voorheen niet had gedaan, deed ik nu wel.
Ik vroeg een doggybag.
Er werd heel goed op gereageerd; oh, wilt u het meenemen.
Het eten werd keurig verpakt.
Thuis zette ik de maaltijd gelijk in de koelkast.
Het is een vegetarische maaltijd. Aangezien ik met enkel vleeseters woon is de kans groot dat ik er morgen zelf van kan genieten.
Ik heb er zin in...

1 opmerking:

  1. Heb ik een paar maanden geleden ook eens gedaan bij de chinees. Konden we nog twee dagen van smullen, ze geven daar zulke bizar grote porties!!

    BeantwoordenVerwijderen