dinsdag 23 september 2014

Te veel kleding

Zowel gisteren als vandaag kamde ik een kleding kast uit van een van de kinderen.
Kleding die te klein, te koud of te verwassen was werden uit de kast gehaald.
De te kleine kleding verhuisde naar de kast van jongere broer.
Verwassen kleren worden ontdaan van ritsen en knopen en werden poetsdoeken.
De zomerkleren verhuisden naar andere plek in de kast.

Maar o o o, wat heeft deze Zuinige Zeeuw een berg aan kleding voor de jongens. Al die kleren stammen uit de tijd dat ik nog een zuinige zeeuw was. Allemaal gekocht in de kringloop of in de uitverkoop.
Meestal was de reden van aankoop; zo goedkoop dat ik het niet kan laten liggen. Of; handig voor je weet maar nooit.
Zo belachelijk veel dat we wekenlang elke dag iets anders zouden kunnen dragen.

Het gevaar is dat er goede kleding achter in de kast beland, word vergeten en er onnodig 'nieuwe' wordt gekocht.
Behalve dan de broeken. Daar zijn er welleswaar veel van maar het merendeel van de broeken heeft een gat, bijna een gat of is al opgelapt maar alweer aan herstel toe.

Zoveel kleding is nergens goed voor.
Elk kind heeft nu van elk kledingstuk een klein stapeltje in de kast. Alle overdadige kleding bewaar ik.

Als er kleding nodig is ga ik shoppen in mn eigen huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten