zondag 20 november 2016

Niet goed, geld terug?


Ik geef niet graag geld uit, maar als ik het dan doe wil ik wel waar voor mijn geld.
Ik kies zorgvuldig mijn supermarkt uit. Welke boodschappen heb ik nodig en waar ben ik dan het goedkoopst uit. Desnoods loop ik even langs een tweede winkel.
In de winkel zelf let ik goed op of de producten vers en onbeschadigd zijn.
Niet in de laatste plaats wordt er gekeken of de prijs bij afrekenen wel klopt.

Tip: Check je bon goed. Het gebeurt te vaak dat bepaalde aanbiedingen (nog) niet in het kassasysteem staat. Afgeprijsde artikelen waar je toch het volle pond voor moet betalen en prijzen op de bon die niet overeenkomen met de prijs op het schap. Het kost misschien wat moeite maar het scheelt mij elke maand weer een paar euro. Soms voel ik me echt wel krenterig, als het om 10 cent gaat of zo, maar ja, wekelijks 10 cent teveel betalen is over 25 jaar toch 130 euro ;)

Het lijkt of het steeds vaker gebeurd, eenmaal thuisgekomen blijkt er dan toch iets mis
Producten die niet aan mijn verwachtingen voldoen.
Aardappels die ik zaterdag kocht zien er nu al zo uit:

 
Daar kan ik dus weer mee terug.

Afgelopen tijd ging ik ook al terug met beschimmelde kaas, afbakbroodjes die 3 maanden voor de houdbaarheidsdatum al beschimmelt zijn, bedorven appelmoes, druiven die na 2 dagen al wegliepen, mandarijnen die na een dag al gingen rotten en meloenen die chemisch smaakten. In alle gevallen ging ik terug naar de winkel, met of zonder bon. In geen enkele winkel werd er moeilijk gedaan en kreeg ik een nieuw product of mijn geld terug.
 
Maar toch baal ik er van, kost me toch weer een ritje naar de winkel en moet soms mijn menu aanpassen.
 
Heb ik gewoon domme pech of pak ik precies het verkeerd product.
Hoe vaak gaan jullie terug met een product uit de supermarkt


2 opmerkingen:

  1. Ik kijk altijd mijn bon na. Vrijdag scheelde het 4 Euro!
    En ik ga altijd terug met producten die niet goed zijn. Als het niet in het dorp is bel ik de winkel eerst.
    Ik schrijf ook rustig een mail naar de leverancier als wat ik heb gekocht niet lekker of niet goed was. Dan krijg je meestal een goede reactie terug. Ze willen liever dat je bij hen een klacht indient dan dat je gaat rondvertellen d at het niet lekker was....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen tijd om met dingen terug te gaan. Nou zit ik bijvoorbeeld met een shirtje wat niet goed is gestikt. Na 1 keer wassen aan twee kanten een gat op de schouders.

    Het is geen duur shirt, maar dat is toch irritant. Misschien dat ik maar een mail erover stuur.

    BeantwoordenVerwijderen