vrijdag 21 november 2014

Geluk



Eens in de zoveel tijd overkomt me het. .. vrije tijd !!
Even mijn handen vrij en geen afspraak in de agenda.
Vanmorgen overkwam het me onverwachts. Door een gewijzigde planning had ik opeens een moment voor mijzelf.  Met een aantal kinderen in diverse leeftijdscategorien is er altijd wel iemand thuis. Overigens is het ook een zeldzaamheid dat we allemaal tegelijk thuis zijn, behalve 's nachts maar dan heb ik graag de ogen dicht.
Tijd voor mezelf plannen werkt in de praktijk niet. Elk gat in de agenda wordt vroeg of laat toch opgevuld.

Vaak wens ik wat meer tijd voor mezelf maar als het dan zo ver is kan ik er niet mee omgaan. Vanmorgen ook, nadat iedereen weg was raakte ik lichtelijk in paniek.
Tijd om van alles te kunnen doen! Een enorme waslijst van zaken die echt moeten gebeuren flitste door mijn hoofd. Zo gaat het altijd, en ik begin als een kip zonder kop datgene te doen wat me voor de voeten komt (vaak letterlijk ja) Achteraf denk ik dan vaak, ach ik had veel beter dit of dat kunnen doen.
Met die gedachte begon ik aan mijn ochtend.
Ik deed in alle rust boodschappen, ruimde deze op en deed de rest van de ochtend helemaal niets meer. Gewoon echt helemaal niets. Ik maakte een uitgebreid ontbijt voor mezelf en kroop met een dekentje op de bank. Ik keek een herhaling van Kassa GROEN en van Pauw.
Dit is was voor mij een moment van geluk, mijn eerste Sinterklaascadeau, bijna helemaal gratis ;)

Over een jaar of 15 zal ik met weemoed terug kijken op deze best drukke tijd uit mijn leven. Dan heb ik waarschijnlijk alle tijd om te bedenken hoe ik het anders had kunnen aanpakken ;)


1 opmerking:

  1. Fijn hé....zo even wat me-time! Ik heb dat soms s'morgens even...Ik sta op met oudste dochter en het duurt bijna een uur voor de volgende gezinsleden opstaan...Voordien kroop ik nog even op de zetel maar daar kwam ik dan weer gesloopt af want je bent net terug in je slaap als je wekker terug gaat. Nu is dat mijn moment....ik lees op mijn gemakkie de krant of enkele blogjes met een kopje koffie....Zalig!
    Fijn dat je ook even je moment vond in de drukte van alledag!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen