donderdag 27 november 2014

Voetbalschoenen

Zelf hou ik niet zo van voetbal, ik heb daarom ook geen voetbalschoenen nodig, sterker nog, ik heb nog nooit een voetbalschoen aangehad.
Met een paar fanatieke voetballers hier in huis heb ik wel inmiddels al heel wat voetbalschoenen versleten.

Laatst sprak ik een moeder van 3 zonen die alle drie op voetbal zaten. Ze vertelde dat alleen af en toe schoenen voor de oudste zoon koopt maar als de schoenen te klein zijn schuiven ze door naar de volgende.
Dat heb ik dus helemaal nog nooit meegemaakt, niet met gewone schoenen maar zeker niet met voetbalschoenen. Voetbalschoenen gaan vaak niet langer mee als 1 seizoen. Dat wetende zorg ik dat er in de uitverkoop  schoenen worden gekocht voor de voetballers. De jongste is nog uiterst tevreden met tweede hands voetbalschoenen. Bij de oudsten ligt dat toch wat gevoelig.

Nu kwam vandaag mijn zoon naar me toen. Dat doet ie alleen als ie wat nodig heeft ;) Hij moest vanavond voetballen en zijn schoen lag uit elkaar. Ik zag dat hij makkelijk nog een training kon doen met die schoenen. Vervelend is het wel want de zijkant ligt een paar centimeter open. Maar zaterdag heeft hij  een wedstrijd en dan zijn dichte schoenen toch wel fijn.

Oei, die had ik niet zien aankomen.
Gelijk maar koortsachtig internet afgezocht naar een zo goedkoop mogelijke voetbalschoen. Nu zijn er veel goedkope voetbal schoenen te koop, en de verleiding was wel groot. Maar dat zijn schoenen waarvan ik zeker weet dat die zelfs het eind van dit jaar niet meer halen.

Nu zijn er ook veel merkschoenen die van nep leer of synthetisch materiaal zijn gemaakt voor een paar tientjes.  Die zien er best leuk uit maar gaan ook niet zo lang mee.
Ik heb echt zitten twijfelen, ga ik voor goed en duurzaam of alleen voor goedkoop. Het is toch het laatste geworden.

Mijn zoon is namelijk een enorme dromer met een hoog 'O, ja!" gehalte. Hij loopt meestal achter de feiten aan. Moet je niet naar school?  O, ja.
Heb je al vrij gevraagd van je werk voor vakantie? O, ja
Waar is je fiets? O, ja die staat nog ergens. Zo is hij een week zijn fiets kwijt geweest, hij wist gewoon niet meer waar hij hem had achter gelaten. Hij leent ook rustig zijn gloednieuwe voetbalschoenen uit aan een vriend en dan vergeet ie ze terug te vragen waardoor hij zelf niet kan voetballen.  Met dat in mn achterhoofd ben ik maar voor betaalbare merk schoenen gegaan die de rest van het voetbalseizoen mee gaan. De winkel waarbij ik uitkwam daar had ik ook nog een kortingscode van, dat scheelde weer.
Hopelijk zijn de schoenen er mogen al dan kan hij fijn voetballen zaterdag.

1 opmerking:

  1. Fijn, ze werden vanmorgen al afgeleverd en ze passen. Dat is altijd maar afwachten met schoenen. Er kan morgen weer gevoetbald worden.

    BeantwoordenVerwijderen