zondag 30 november 2014

18 Graden is genoeg



Ik herinner me nog een aflevering van de talkshow 'Catherine' heel lang geleden. Daar vertelde het vrekkenechtpaar dat ze de verwarming op maximaal 18 graden hadden. Dat vond ik echt bizar, als eeuwige koukleum leek me dat verschrikkelijk. Ik had in die tijd de thermosstaat standaard op 21 graden.
En zie nu,

De koude wendt eigenlijk best snel. ...
Een paar maanden geleden toen het buiten wat kouder werd deed ik de verwarming al aan als het slechts 18,5 graden was in huis. Nu zijn we inmiddels gewend aan minder warme temperaturen. Overdag redden we het prima met 18 graden in huis. 's Avonds gaat de verwarming wel wat hoger. Meestal 19 - 19,5 graden.

Als ik 's ochtends vroeg naar beneden schuifel is het 17 graden, dan heb ik een fleecetrui aan. Doe de verwarming aan en zet het eten klaar voor de kinderen. Koud heb ik het dan eigenlijk helemaal niet. Ook niet heel warm, als je in beweging bent merk je er weinig van.


Het duurt nog even maar als de kleine naar school gaat dan denk ik dat de verwarming overdag gewoon helemaal uit blijft. Als ik bezig ben in huis blijf ik vanzelf wel warm. Als ik even zit en het koud heb dan volstaat een dekentje wellicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten